fbpx
Serce

Październikowe – wyzwanie „Czas dla serca”

Czy potrzebuję specjalnego czasu dla serca? Teoretycznie wszyscy jesteśmy ekspertami od własnego zdrowia. Zapytani, co należy robić żeby cieszyć się dobrym zdrowiem przez długie lata, bez zastanowienia wymieniamy takie czynności jak: odpowiednia dieta, dbanie o aktywność fizyczną, unikanie stresu, używek, wysypianie się i regularne wykonywanie badań profilaktycznych. Wszystko to prawda, a więc dlaczego większość z nas ma problem z zastosowaniem tego wszystkiego w praktyce?

Odpowiedź jest prosta. W codziennym życiu ciężko znaleźć czas na wszystko: rodzinę, pracę, rozwój osobisty i dbanie o zdrowie. Każdy z nas chciałby osiągać same sukcesy, być perfekcyjnym we wszystkim co robi, a jednocześnie wiecznie uśmiechniętym i zadowolonym z życia. Tylko czy tak się da? Nasza doba ma tylko 24 godziny. Nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego. Dlatego duża część z nas przekłada troskę o własne zdrowie na późniejszy bliżej nieokreślony termin. No bo po co się teraz tym zajmować skoro na razie wszystko jest w porządku? Uważamy, że mamy jeszcze czas, że zaczniemy dbać o swoje zdrowie za miesiąc, rok, za dwa lata, kiedyś w przyszłości…

Nie tędy jednak droga. Nie chodzi o to żeby od jutra już nie popełniać błędów i być we wszystkim perfekcyjnym. Zamiast tego ważne jest żeby już od dzisiaj wyrabiać w sobie małymi krokami zdrowe nawyki, a wtedy nawet nie zauważymy jak zaczniemy pewne rzeczy robić automatycznie. Większości z nas nie potrzeba dużo, aby lepiej zadbać o własne zdrowie: jedynie wskazania właściwego kierunku i odrobiny motywacji do działania. Dlatego w październiku zaproponujemy Wam małe wyzwanie.

29 września – Światowy Dzień Serca

29 września obchodzimy Światowy Dzień Serca. Przy tej okazji chciałybyśmy zachęcić Was, aby przez cały październik każdy z nas zwrócił szczególną uwagę na swoje serce. Nie chodzi o jakieś wielkie zrywy i gwałtowne zmiany w życiu, a raczej drobne zmiany w swoich nawykach. Wszystko po to, aby bliżej przyjrzeć się własnemu organizmowi. Na co dzień w ogóle o tym nie myślimy, a przecież nasze serce przez cały czas nieprzerwanie ciężko pracuje, abyśmy mogli codziennie wykonywać miliony czynności. Zatem na początku października chciałybyśmy dostarczyć Wam trochę informacji na temat serca (o jego pracy i funkcjach). Następnie skupimy się na tym, co korzystnie wpływa na nasze serce. Co kilka dni zaproponujemy drobne zadania do wykonania. Liczymy, że pod koniec miesiąca podzielicie się z nami wrażeniami i przemyśleniami na temat wyzwania. Napiszecie, które zadania wykonywaliście bez problemu, które sprawiały pewne problemy, oraz które chcielibyście kontynuować po zakończeniu miesiąca. Tak więc gotowi?

Mamy nadzieję, że tak. Zanim jednak przystąpimy do pracy nad swoimi nawykami, chciałybyśmy, aby każdy z nas przestrzegał przez ten czas 3 prostych zasad:

3 podstawowe zasady dbania o organizm
  1. Szanuj siebie i swój organizm. Dokładnie tak, jak szanujesz dom, w którym mieszkasz, swój ukochany samochód, czy swoją najdroższą sukienkę na specjalne okazje. Uwierz nam na słowo, że nie ma nic bardziej wartościowego niż bycie w dobrym zdrowiu przez długie lata. Jest to warte więcej niż wszystkie pieniądze świata. Nie każ więc organizmu nieustanną pracą ponad siły, brakiem odpoczynku, śmieciowym jedzeniem, bo zacznie odpłacać Ci się złym stanem zdrowia. Potraktuj wreszcie swój organizm jak coś naprawdę wyjątkowego. Czy taki przecież nie jest? Czyż to nie najbardziej zdumiewająca rzecz na świecie, że wszystko w nim tak niesamowicie sprawnie pracuje? Że codziennie każdy z układów w naszym organizmie tak perfekcyjnie wykonuje swoje zdania? Że wszystkie narządy tak sprawnie się komunikują? Biorąc pod uwagę fakt, jak wiele elementów musi działać w prawidłowy sposób i się ze sobą sprawnie komunikować, to naprawdę zdumiewające, że tak rzadko coś szwankuje.
  2. Bądź dobry dla siebie. Pamiętaj, że każdy ma prawo do błędów, do gorszych dni. Nawet jeśli któregoś dnia odpuścisz nie załamuj się. Robiąc coś, nawet popełniając błędy jesteś o krok dalej od tych wszystkich, którzy nie robią nic.
  3. Daj sobie czas. Nie musisz zmieniać wszystkich nawyków jednocześnie. Możesz razem z nami zacząć od drobnych zmian, ale za to realizowanych systematycznie. Nawet nie zauważysz jak po pewnym czasie zaczniesz robić pewne rzeczy automatycznie.

Jeśli już wiesz w czym rzecz i jesteś gotowy na „Czas dla serca” zapraszamy na pierwszy wpis w październiku. Natomiast jeśli chcesz wprowadzić do swojego życia zmiany związane z piciem większej ilości wody – sprawdź to wyzwanie miesięczne.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o