Jeśli lekarz przepisze nam kilka opakowań danego leku możemy wykupić tylko jedno opakowanie, a po kolejne przyjść później. Jest w tym wszystkim tylko jeden haczyk. Jeśli zaczęliśmy kupować dany lek w jednej aptece, kolejne opakowania również musimy wykupić w tej samej aptece.
Pacjenci często kupują różne leki w różnych aptekach. Powodem jest brak dostępności lub różnice w cenach konkretnych leków. Niestety wiąże się z tym problem ustalenia, w której to aptece zaczęto realizować daną e-receptę. Jest on tym większy im więcej e-recept realizujemy. Są na to dwa rozwiązania:
- Zapisuj wszystko – możesz wykorzystać zwykły notes, kalendarz lub nasz specjalny notes do zapisywania e-recept. Sprawdzi się on świetnie szczególnie u osób, które muszą realizować większą liczbę e-recept. Pamiętaj jednak żeby robić to od razu podczas realizacji danej e-recepty lub tuż po. Niestety pamięć jest zawodna i szybko możemy zapomnieć, że np. jeden lek kupiliśmy nie w „naszej” osiedlowej aptece, bo go tam nie było, a w innej.
- Aktywuj Internetowe Konto Pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta – tutaj znajdziesz podstawowe informacje na temat Internetowego Konta Pacjenta, instrukcję logowania i omówienie poszczególnych modułów.
- Po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta wchodzimy w moduł recepty
2. Następnie wybieramy moduł „Moje recepty”
3. Pojawia się nam lista wystawionych dla nas recept. Szukamy tej, z której zakupy chcemy kontynuować i klikamy w pole „Zobacz receptę”
4. Na dole e-recepty znajdują się pola: „sprawdź szczegóły tej recepty” oraz „zobacz dokument realizacji recepty”. Aby sprawdzić, w której aptece rozpoczęliśmy realizację e-recepty należy kliknąć w pole „zobacz dokument realizacji recepty”.
5. Następnie w prawym górny rogu możemy przeczytać, w której aptece realizowaliśmy daną receptę.